Disputed NPR report claimed Gorsuch refused to wear mask despite plea from Sotomayor: ‘100% false’

NPR’s story by legal affair correspondent Nina Totenberg, “Gorsuch didn’t mask despite Sotomayor’s COVID worries, leading her to telework,” reported Chief Justice John Roberts ordered the justices to wear masks because of the omicron surge since Justice Sonia Sotomayor has diabetes. Totenberg citedcourt sourcesto report Sotomayor herself expressed shedid not feel safe in close proximity to people who were unmaskedbefore Roberts made the decision.

TUCKER CARLSON REVEALS HE’S A FAN OF WOKE NPR: ‘IT’S HILARIOUS

They all did. Except Gorsuch, who, as it happens, sits next to Sotomayor on the bench. His continued refusal since then has also meant that Sotomayor has not attended the justicesweekly conference in person, joining instead by telephone,” Totenberg wrote. “Gorsuch, from the beginning of his tenure, has proved a prickly justice, not exactly beloved even by his conservative soulmates on the court.

Shannon Bream’s sources disputed an NPR reported that Justice Sonia Sotomayor wanted Justice Neil Gorsuch to mask up.

Shannon Bream’s sources disputed an NPR reported that Justice Sonia Sotomayor wanted Justice Neil Gorsuch to mask up. (Reuters)

NPR’s verslag doen, which was published on Tuesday morning, was addressed on that evening’s edition of “Spesiale verslag met Bret Baier,” when Fox News chief legal correspondent andFOX News @ Nightanchor Shannon Bream’s sources shot down the report.

I am told that is not accurate,” Bream said of NPR’s version of events.

A source at the Supreme Court says there have been no blanket admonition or request from Chief Justice Roberts that the other justices begin wearing masks to arguments,” Bream continued. “The source further stated Justice Sotomayor did not make any such request to Justice Gorsuch. I’m told, given that fact, there was also no refusal by Justice Gorsuch.

Bream added that all the justices are vaccinated and boosted against COVID and undergo regular testing.

Fox News anchor Shannon Bream reported that NPR’s story "is not accurate."

Fox News anchor Shannon Bream reported that NPR’s storyis not accurate.

Kommentaar gesluit.