Kyiv Post sospende la pubblicazione dopo 26 anni. Staffers decry 'act of vengeance'

(CNN Business)Ukraine’s English-language newspaper, la posta di Kiev, ha sospeso la pubblicazione dopo 26 anni.

Adnan Kivan, l'editore del Kyiv Post, ha detto che il giornale chiuderà immediatamente “per un breve periodo” and Chief Editor Brian Bonnerwill retire after closing down the operations of the newspaper.
Kivan, a businessman based in Odessa, did not give a reason for the closure in his statement published on the paper’s website. But he added that “un giorno, we hope to reopen the newspaper bigger and better.
    Kyiv Post staff issued a separate statement, signed byThe Kyiv Post Newsroom,” saying the move was unexpected and they found out about it when they came to work Monday morning.
      On the morning of Nov. 8, the paper’s employees came to the office only to be notified that they are all being fired, con effetto immediato,” according to the staff statement.
          They said Kivan was planning three weeks ago to expand the paper and launcha Ukrainian-language outlet under the paper’s brand” con un “hand-pickededitor to lead the new section.
          We saw significant risks in the expansion format chosen by Mr. Kivan. We also saw it as an attempt to infringe on our editorial independence,” the staff statement said.
          The Kyiv Post journalists said Kivan had refused their request to sell the paper instead, or hand over the title to the newsroom, and they described his decision to suspend publication asan act of vengeance.
          We see this as the owner getting rid of inconvenient, giusto, and honest journalists,” loro hanno detto.
          The newspaper has had three owners since launching in 1995, secondo il suo sito web. American Jed Sunden owned the newspaper from 1995 fino a 2009 when it was acquired by UK businessman Mohammad Zahoor. Syrian native Adnan Kivan bought the paper in March 2018.
            Kivan owns the Kadorr Group, according to the paper’s website. In addition to its activities in real estate and agriculture, Kadorr also owns Channel 7, a Ukrainian broadcaster, secondo Kadorr’s website.
            — CNN’s Mayumi Maruyama contributed to this report.

            I commenti sono chiusi.